7 Kasım 2007 Çarşamba

bereketli Sarma





Cok bereketli Sarmayi Ramazan baslamadan sarip derindondurucuya poset poset koymustum. Calisan biri oldugum icin kenarimda kösemde hazir olan yemekler olunca cok isime yariyor.
Koca Ramazanda okadar misafir agirlamama ragmen, hatta ramazandan sonra dahil cok yememize ragmen hala bitmedi.

Siteleri gezinirken bircok degisik ic yapma yöntemine rastladim, ama bana göre Limon ve Nane sarmanin tadini veren en önemli katkilardandir.

iste bu da benim Sarmam..
(sarma katiklarini genelde göz karari yaptigim icin ölcü ile yazmiyorum)

Malzemeler:



  • 1 paket Üzüm yapragi (malesef burada taze bulmamiz pek mümkün degil)

  • pirinc

  • bol Sogan

  • Domates rendesi

  • Biber ve Domates Salcasi

  • Kirmizi- ve Karabiber

  • Sumak

  • Nane

  • Maydanoz

  • Tuz

  • Zeytinyagi

  • (Limon suyunu pisirirken ekliyorum ben)


Yapilisi:

Bütün Malzemeleri ekleyerek güzelce karistirin ve Yapraklari doldurup sarin.
Sardiktan sonra isterseniz posetlere doldurup derindondurucuya koyun, isterseniz hemen tencerenize dizip pisirin.

Pisirmesi:

Büyük bir Tavada zeytinyagini hafif kizdirip icine (Sarma miktarina göre) 1/2 veya 1 Kasik Domates Salcasi, salca dagilmaya baslayinca icine (yine sarma miktarina göre) 1/2 veya 1 Limon sikarak iyice karistirin, salca koyulasacaktir adeta krema gibi olacaktir. Üzerine Göz karari Sarmalarin suyunu örtecek kadar kaynamis su ekleyip karistirin ve bu karisimi sarmalarin üzerine gezdirerek dökün. en üstüne bir tatli tabagini ters cevirerek örtüp kisik ateste pismeye birakin.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok: