13 Kasım 2009 Cuma

Biber Dolmasi



Türk mutfaginin geleneksel lezzetlerinden..

Malzemeler:
  • 1 kg dolmalik Biber
  • 2 su bardagi pirinc
  • 1 demet Maydonoz
  • 5 adet Domates
  • 2 Yemek kasigi Salca
  • Tuz, Karabiber

Hazirlanisi:



2 tane Domates ve Soganlar rendelenir, Maydonoz ince kiyilir, Pirincler yikanip süzülür ve ic harc tuzunu biberini ekleyip harmanlanir.
Kimisi ic harcini önceden yari pisiriyor veya kavuruyor. Ama ben cig dolduruyorum, gayet de güzel oluyor.

ic harcinizi hazirladiktan sonra geri kalan domatesleri ince yuvarlak dilimler kesin, ve biberlerin üstlerini kapak seklinde kesin. Yuvarlak kapak gibi durmasi icin kenarlarindan kestim ben, ve o kestigim parcalari yagda kizartarak servis yaparken yogurdun üzerine dekor yaptim.



Biberleri tepeleme doldurmayinki pirinc pisince tasar, kasikla doldururken üstünden bastirmayin ve en üstden hemen hemen 1 cm bosluk birakin. üzerlerine dilimlediginiz domatesi koyup biberkapagini kapatin.



2 kasik Salcayi suda eritip Tencereye ekleyin. Suyu biberlerin yarisina gelecek sekilde ayarlayin ve kisik ateste pisirin.

Benim tencerem biraz genis oldugu icin ben birde ek olarak patatesi ince elma dilimi seklinde keserek koydum. Servis yaparken güzel garnitür oldu yaninda, eger patates veya baska bir sebze eklerseniz tuz ayarina dikkat edin, salcali suya biraz daha tuz ilave etmeniz gerekir.

Afiyet olsun..










Hiç yorum yok: