11 Ocak 2008 Cuma

Avusturya usulü Kremali Mantar Sote


Malzemeler:
  • 1 kilo Mantar cesitleri (ben resimdeki cesitleri sectim, malesef türkce adlarini bilmiyorum)
  • 1 büyük Sogan
  • 2 dis Sarmisak
  • 200 gr Tereyag
  • 3 tepeleme kasik Un
  • 1/2 litre et suyu (ben yarim litre suya 1 tablet Et suyu atiyorum)
  • 1/2 litre Krema
  • Tuz, Karabiber
  • bir avuc minik dogranmis Maydanoz
Mantarlari ince ince dilimlere dograyin.
Soganlari ve Sarmisagi da incecik dogradiktan sonra 100 gr Tereyaginda kavurun. Renklerini degistikten sonra Unu ekleyip biraz daha kavurun.

Yavas Yavas cirpma teli yardimiyla et suyunu ilave edin, dikkat edin birden dökerseniz et suyunu un hamura dönüsebilir. Ardindan Kremayi da ekleyin.
5-10 dk. devamli karistirarak kaynamasini saglayin. Ardindan tuzunu karabiberini ekleyip Mixer ile 2 dk. boyunca karistirin ve kenara alin.
Diyer 100 gr. Tereyaginda Mantarlarinizi kizartin.

Tuz ve Karabiber ekleyin ve ard arda yavasca Hazirladiginiz Sosa ekleyin.



Tüm mantarlari ekledikten sonra tekrar bir kez kaynatip atesden alin. Üzerine Maydanozu ekleyip karistirip servis tabaklarina alin.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: